Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2013 10:36 - Старазагорска разходка
Автор: lubara Категория: Туризъм   
Прочетен: 8028 Коментари: 19 Гласове:
24

Последна промяна: 20.10.2013 10:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                    Вчера времето беше чудесно за пътуване. До града на липите са само сто километра.

image

image

                                В музея имаше винария, тарапана, така че следващия път ще разгледам древната Августа Траяна.

image

                                                 Виждате ли ме, с фотоапарата.

image

                            Хаджиангеловата къща-музей на градският бит. Уредничката беше много мила. Уж нямаше да ползваме беседа, пък тя ни изнесе май цели две! И това е една къща на средно заможен българин. След опожаряването на града има запазена само още една подобна.

image

image

                 Джамията, втората по големина у нас, след шуменската. В която е вградена българска църква. В момента е музей на религиите.

image

                                                     Централната градска зона.

image

                               Централният парк, под него е древният град.

image

                                  Посокате е на север, към театъра и операта.

image

                                                             Театърът.

image

                                                     Поетът, чиито име е на първо място в световната поезия по времето, когато е творил.

image

                                                           Храм " Свети Николай "

image

                                                     Сградата на новата опера.

image

                           Античният театър. Много амбициозен проект, пред завършване е.

   Форумът на античния римски град Августа Траяна е археологически обект в централната част на град Стара Загора, България. Обектът е разкрит след строителни работи в района на Съдебната палата в града.

Форумът се е намирал в югозападната укрепена част на римския град, средище на социално-политическия, икономически и културен живот на града и важно място за обсъждане на общоградските проблеми.

Античният форумен комплекс включва: западната порта на Августа Траяна, части от двете крепостни стени на античния и средновековен град, крайградския ров, площадно пространство с постамент за императорска конна статуя, амфитеатрален аудиториум, трасето на decumanus maximus (една от главните улици на античния град с посока изток-запад) и южната фасада на градските терми.



image

                                        Тези зидове ако можеха да говорят...

image

                                                                       Красиво!

image

                             Хотел Верея, символ на централната градска част.

image


                                                        Цветя пред Общината.

image

                             Като старазагорски митрополит от 1896 до 1904 и от 1920 до 1922 година е виден участник в обществения живот на града, основател на парка „Аязмото".

image

                                            Стълбите са стръмни, но не съвсем.

image

               Паркът е чудесен. Посещава се от много млади, че и не толкова млади хора.

image

                       Накрая приседнахче до фонтана с жабките. Стара Загора е красив град. беше много хубава разходка, пак ще дойда, живот и здраве.
      Не че е важно, но тук преди тридесет и три години, по тези прави улици, взех шофьорска книжка. Че аз съм поне една четвърт старазагорец!



Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tikoev - Наистина е красив град! Никога не ...
20.10.2013 10:42
Наистина е красив град! Никога не съм бил в него! Благодаря ти, че ми показа тези красоти! :)
цитирай
2. erato7 - Хубав град е Стара Загора - градът с ...
20.10.2013 10:57
Хубав град е Стара Загора - градът с най-правите улици!
Отдавна не съм ходила там.
Благодаря за разходката, Любо!
цитирай
3. lubara - Поздрави, tikoev!
20.10.2013 12:28
Отиди. Градът ще ти хареса. А иначе-шестият по големина наш град.
цитирай
4. lubara - Поздрави, erato7!
20.10.2013 12:29
А аз не бях ходил на Аязмото от години...Много ми хареса, спокойно, чисто и мирише на гора!
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Добре подържан град, личи си от в...
20.10.2013 17:54
Добре подържан град, личи си от всякъде. Чудесна разходка си направил. Поздрави!!
цитирай
6. lubara - Поздрави, kasnaprolet9999!
20.10.2013 18:32
Хубав град. И в центъра няма коли. А на Аязмото е свежо!
цитирай
7. katan - Градът на липите и поетите.
20.10.2013 19:32
Хубава разходка СИ направих:), благодение на теб, Любо!
Преди няколко години ходихме до Стара Загора, но не ми се видя толкова красив града. Спомените ми от него бяха много по-хубави. Ти отново ми върна усещането за красивия град.

Поздрави!
цитирай
8. lubara - Поздрави, katan!
20.10.2013 23:23
Катя, най-много ми харесаха новата централна част с древния амфитеатър и парка Аязмото.
цитирай
9. syrmaepon - Ех, камъните ако говореха. . . ))) И ...
21.10.2013 17:16
Ех, камъните ако говореха... ))) И улиците че пак са разкопани навсякъде...Ние винаги строим и човъркаме нещо.
цитирай
10. lubara - Поздрави, syrmaepon!
21.10.2013 18:12
Сирма, около тези разкопки е много благоустроено. Но около пазара, и други улици наблизо, какво да ти обяснявам...
цитирай
11. syrmaepon - А кметът строи та пушех се вдига. . . ...
22.10.2013 09:30
А кметът строи та пушех се вдига...европари усвоява...
цитирай
12. martiniki - Интересно ми е да видя града през друг поглед
22.10.2013 09:41
хем всеки ден съм по тези улици, хем ми изглежда някак празничен, различен в твоите снимки...Пазара още малко и ще е готов - щом е за благото на гражданите ще потърпим, тротоарите са подновени, някои улици. Откак живея тук не е било такова нещо. Мащабно
цитирай
13. lubara - Поздрави, martiniki!
22.10.2013 12:46
Дора, остави пазара, направи ли виното, готова ли си за бартер-другата седмица взимам от печат " Дом за светли души"-разкази. А Стара Загора е град, в който съм се подвизавал като млад, и затова не ми е безразличен!
цитирай
14. lubara - Поздрави, syrmaepon!
22.10.2013 12:47
Кмете, еваларката ти правя! А комисионни...да не питам, викаш!
цитирай
15. syrmaepon - Важното е резултатът да е положи...
22.10.2013 14:04
Важното е резултатът да е положителен и да се работи
цитирай
16. martiniki - О, да ти попада на читатели тогава новата книжка -
23.10.2013 18:43
да се окаже наистина дом за светли души!

(Виното е поезия! Бартерът напълно ме устройва! Само координати ;))
цитирай
17. lubara - Поздрави, martiniki!
23.10.2013 19:00
Ще се обадя след две седмици, обичам поезията на виното!
цитирай
18. pvdaskalov - Чудесен репортаж!
05.11.2013 08:28
За съжаление, не съм бил там от цяла вечност...
Поздрави!
цитирай
19. lubara - Поздрави, pvdaskalov!
05.11.2013 13:12
Петре, благодаря ти! Стягай се за представянето на книгата ми. Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4589864
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19629
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930